Män som hatar kvinnor

Äntligen har vi sett filmen, med den kaliber på bok var det förstås svårt att inte ha riktigt höga förväntningar. Boken var förstås MYCKET bättre, men filmen var riktigt välgjord för att vara en svensk thriller och den hängde ihop riktigt bra.

Reflektioner och mini hang ups:
Lisbets/Noomis  gigantiska muskler på den späda lilla kroppen, hur går det ihop?
Jag hade svårt att se Peter Haber som den vidriga mördaren ( tänkte bara på honom som Martin Bäck, dessutom hette han även Martin i denna film och grannen i Bäck, Hirdvall var också med)
Lena Endre såg bara sliten ut, inte som den slipade affärskvinna jag föreställt mig.

Kände att jag vill läsa böckerna igen.


Kommentarer
Postat av: anne

Precis, det är nog läge att läsa dem igen, det gick aldeles för fort undan första gången!:)

2009-03-17 @ 20:47:44
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0