Snart dags för vinterbad

I morgon blir det lunch med min fd arbetskamrat E. Hon tillhör den lilla skaran som vinterbadar och hon ringde mig förra veckan och upplyste att säsongen var igång.
Jag glömmer aldrig första gången jag var med, E kom med största Monclere dunjackan, pälsmössa och en yxa över axeln. Först fick vi hugga upp isen runt badstegen, sedan in i bastun¨i 20 minuter därefter med badtofflor, badrock och mössa ner till den isbelagda sjön, där varmklädda skridskoåkare cirkulerade. Av med badrocken, mental stålsättning därefter och kliva ned i vaken.
Jag kan säga att det var uppfriskande!!
 Imorgon ska vi alltså äta lunch och uppdatera oss om varandras senaste halvår, samt lägga upp vinterbadstrategi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0