Lediga dagar = Dagsljus ?

Härligt att åter få tillgång till lite dagsljus.......


Dagsljus eller solstrålning som det egentligen är, har en stor betydelse för människors hälsa och välbefinnande, bland annat styrs dygnsrytmen av dagsljuset. Brist på dagsljus ger försämrat immunförsvar och tillgodogörandet av D-vitamin är beroende av tillgången på dagsljus. Forskning visar också att dagsljus har en positiv inverkan på t ex inlärningsförmåga och koncentrationsförmåga. Jo jag tackar, precis vad jag lidit brist på genom hårt arbete hela dagarna.


Så med den insikten har vi varit på tidig morgonpromenad på motionsspåret 2,5 Km, tänkte att nu börjar det nya livet......det hände 1 gång och det var tidig morgon och det var mörkt ute. 
En annan dag var vi på IKEA ,givetvis mitt på dagen, tillsammans med andra vintertrötta håglösa människor.
Igår var vi på bio mitt på dagen, snacka om att INTE ta vara på dagsljuset.

Det får bli bättring



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0